Bezy i ciasta bezowe

Bezy pomarańczowe z czekoladą…

Image

Nadszedł czas, by wreszcie wykorzystać resztę białek pozostałych po ostatnich wypiekach. Nie miałam zbyt wiele czasu, więc postawiłam na zwykłe beziki. Miały być najzwyklejsze, bo poprzednie próby z bezami miętowymi zdecydowanie zaliczam do nieudanych. Ostatecznie jednak uznałam, że kto nie ryzykuje, ten nie ma. I tak bez planu i konkretnego przepisu upiekłam bezy o smaku pomarańczowym z czekoladowymi wiórkami. Tym samym uratowałam przed zgniciem ostatnią pomarańczę, na którą nie było już chętnych. Lubię, gdy nic się nie marnuje :)

Bezy, a raczej beziki wyszły smaczne, nie za słodkie (jak na bezy) i cudnie chrupiące. Dałam do nich nieco więcej mąki ziemniaczanej, niż tradycyjnie przyjęte i chyba to przesądziło o ich piaskowej strukturze, która mi bardzo przypadła do gustu.

Choć nie jestem wielbicielką bez, te zdecydowanie polecam :)

Składniki na około 20 bez (w zależności od tego, jak duże je zrobicie):

  • 3 duże białka
  • szczypta soli
  • 150g drobnego cukru do wypieków
  • 2 i 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • sok z połowy średniej wielkości pomarańczy
  • skórka otarta z całej pomarańczy
  • około 15g gorzkiej czekolady startej na tarce o drobnych oczkach

Wykonanie:

Białka umieść w misie miksera i ubijaj ze szczyptą soli. Gdy zaczną gęstnieć dodawaj stopniowo cukier (łyżka po łyżce). Białka powinny znacznie zgęstnieć i błyszczeć.

Cały czas ubijając, dodaj do białek mąkę ziemniaczaną oraz sok i skórkę pomarańczową.Jeśli masa będzie się wydawała za rzadka można dodać jeszcze trochę mąki ziemniaczanej (około 1/2 łyżeczki).

Na koniec wsyp do miski startą czekoladę i wymieszaj delikatnie za pomocą szpatułki.

Przygotuj dwie blachy do ciastek wyłożone papierem do pieczenia i wykładaj na nie masę bezową. Możesz to robić przy pomocy rękawa cukierniczego lub po prostu łyżką. Zachowaj nieduże odstępy między bezami, bo nieco urosną.

Piecz, a raczej susz bezy w piekarniku nagrzanym do 120°C przez około 60 – 70 minut. Jeżeli zaczną się zbytnio rumienić, zmniejsz temperaturę do 100°C i piecz około 10 minut dłużej.

Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Smacznego :)

2 myśli na temat “Bezy pomarańczowe z czekoladą…

Dodaj komentarz